Saya Rasa Kita Kena Beli Lavender

Terkejut beruk aku. Aku terkejut beruk. Beruk dan aku sama-sama terkejut waktu menonton Buletin Utama beberapa hari yang lalu. Aku terpaksa menenangkan beruk yang terkejut beruk saat mendengar berita pasal 'ibu bapa yang mengajar anak mereka menjadi penjenayah sejak kecil lagi'. 

Aku menggelengkan kepala sambil mengungkapkan "Ish.. ish.. ish.." di dalam hati dan kemudiannya beruk menghampiri aku lalu menenangkan aku.

Di saat itu jugak, aku mula menyemai azam di hati yang aku tak akan buat macam tu kat Edward. Oh sebelum aku terlupa, Edward adalah nama anak pertama aku kelak. Aku tak akan ajar dia buat perkara-perkara yang dilarang agama. 

Aku jugak tak akan sesekali membenarkan Edward humming lagu Cosmopolitant KK apatah lagi menyanyikannya. Jangan sesekali Edward terlintas untuk menjadikannya sebagai caller ringtone

Malahan, aku jugak akan menghalang Edward daripada menonton iklan Ambi Pur Lavender. Aku taknak dia terpengaruh dengan acik yang "saye rase kite kene beli lavender. Hikhikhik." . Lerr.

Mengjengkelkan.